3 hapa që do të të ndryshojnë jetën dhe do të të relaksojnë trurin

Si të ruash qetësinë kur ndodhesh nën presion
Nga Bryan E. Robinson, Psychology Today

Nëse jeni si shumica e njerëzve, ju mbase nuk mund të njihni as trurin tuaj, por truri juaj është kush ju jeni. Është shefi i mendjes dhe i trupit tuaj. Pra, është e rëndësishme të dini se çfarë është në të vërtetë, veçanërisht kur jeni nën presion. Me teknikat moderne të imazhit, shkencëtarët kanë avancuar të kuptuarit tonë të këtij organi të mahnitshëm dhe se si funksionon nën stres.

Njihni trurin tuaj
Truri juaj është rreth sa madhësia e grushtit tuaj dhe peshon sa një pjepër – rreth tre kilogramë. Megjithëse shumica përbëhet nga uji, truri i njeriut përmban deri në 100 miliardë neurone. Neuronet lidhen me anë të krahëve të gjatë dhe të fshehtë dhe komunikojnë me njëri-tjetrin përmes sinjaleve elektrokimikale. Truri juaj kurrë nuk fiket. Është mbrojtësi juaj, i aktivizuar gjatë tërë kohës, edhe kur jeni duke fjetur – për t’ju mbajtur të sigurt, që të mund të mbijetoni e të vazhdoni të ashtuquajturën jetë. Truri juaj është i parapërgatitur për të skanuar vazhdimisht botën tuaj të brendshme dhe të jashtme për kërcënime dhe për të reaguar automatikisht ndaj kërcënimeve të perceptuara – edhe nëse nuk janë reale.

Mbani kontaktet me trurin tuaj hardhucë
A po prisni që sëpata të bjerë ose po brengoseni se diçka e keqe mund të ndodhë – edhe pse nuk ka ndonjë arsye të mirë për të? Kjo për shkak se truri juaj i hardhucës (ose kujtimet e mbijetesës në sistemin limbik) ndjen se një situatë e tanishme është e ngjashme me një kujtesë që ka regjistruar, kështu që aktivizon mekanizmin e mbijetesës për t’ju mbrojtur. Le të themi se ju kishte kafshuar një qen kur ishit katër vjeç. Dhe kur miqtë do të prezantojnë me GoldenDoodle-in e tyre miqësor, do të frikësoheni. Truri juaj i hardhucës ka një paragjykim negativ të ndërtuar, i projektuar për të ekzagjeruar frikën dhe shqetësimet në mënyrë që t’ju mbrojë nga kërcënimet me çdo kusht. Kur një kërcënim perceptohet (real ose i imagjinuar), puna e tij është t’iu aktivizojë paragjykimin parësor (vendimmarrja, pjesa ekzekutive funksionale e trurit) edhe kur nuk ka arsye për ta bërë atë gjë.

Nëna Natyrë është më e interesuar t’iu marinojë në lëngje stresi për t’ju mbajtur të gjallë sesa të reduktoj stresin tuaj për t’ju bërë të lumtur. Truri juaj i hardhucës në mënyrë rutinore vlerëson rreziqet duke bërë gjykime rreth njerëzve dhe situatave. Dhe përvojat negative kapin vëmendjen e trurit tuaj më shumë se ato pozitive. Në situatat kur pulsantët janë të shtyrë, mund të ndjeni momentin kur truri juaj i hardhucës hedh një tonik të enzimave të zemrës në gjakun tuaj. Adrenalina dhe kortizoli në rritje veprojnë si një valë baticash, duke rrëmbyer mendimet tuaja dhe duke lënë emocionet tuaja të nxitojnë për të vepruar.

Ristartoni trurin tuaj për të ruajtur qetësinë kur jeni nën presion
Për të përfunduar punën e Nënës Natyrë, puna juaj është të shkoni përtej mënyrës së mbijetesës dhe të shmangni ngrënien e karremit çdo herë që një mendim negativ ju paraqitet. Neuroshkencëtarët kanë një thënie të vjetër: ‘Neuronet që ndizen së bashku, lidhen së bashku’. Duke marrë një kurs të ndryshëm kur jeni nën presion, ju mund të riktheni ngjarjet aktuale stresuese duke marrë një veprim më pozitiv dhe duke marrë një rezultat më të qetë. Me pak përkushtim për të ndryshuar përgjigjet e stresit të vjetër, mund të ndryshoni mënyrën se si operon truri juaj në këtë moment. Kjo njihet si neuroplasticitet. Në të njëjtën mënyrë një prerje në dorën tuaj rigjeneron indet e reja të shërimit, përkulshmëria e trurit bën të mundur për të rilidhur nyjet e neuroneve për t’u përshtatur më pozitivisht në kushte të vështira. Kur ju jeni të raskapitur dhe të fillojnë të cicëroni, ju mund të shmangni reagimin e nxehtë dhe të ftohni trurin tuaj të hardhucës duke sfiduar kërcënimet e perceptuara. Teksa korteksi juaj paraballor kthehet përsëri, ai ofron një perspektivë të paanshme dhe objektive në situatën stresuese. Këtu janë disa shembuj se si ta bëni këtë:

* Për të fituar më shumë qartësi, pyesni veten me pyetje të tilla si: “Çfarë kam frikë dhe ku është ajo që vjen?” Ose “Cilat janë shanset që kjo të ndodhë me të vërtetë?” Ose “Cila është gjëja më e keqe që mund të ndodhë?”

* Përcakto anën pozitive të një situate negative. Shiko trëndafilat në vend të ferrave. “Unë kisha për të paguar më shumë taksa këtë vit se kam paguar ndonjëherë” kthehet në “Kam bërë më shumë para këtë vit se sa kam bërë ndonjëherë”.

* Bëhuni oportunistë dhe merrni rreziqe të vogla në situata të reja në vend që të parashikoni rezultate negative pa e futur veten në lojë. “Unë nuk e njoh asnjë njeri në festë, kështu që nuk po shkoj” kthehet në “Nëse shkoj në parti, mund të njoh një mik të ri”.

* Bëni një përpjekje për t’u përqëndruar në lajmin e mirë të mbështjellur rreth lajmit të keq. “Një tornado shkatërroi shtëpinë e fqinjit” kthehet në “Shtëpia e tyre u shkatërrua, por të gjithë mbijetuan dhe askush nuk u plagos”.

* Shmangni vendosjen e gjërave jashtë raporteve përpjesëtimore dhe lënien e një përvoje negative të sundojë të gjithë modelin tuaj të jetës. “Unë nuk jam ngritur në detyrë; tani unë kurrë nuk do të arrij qëllimet e karrierës sime” kthehet në “Nuk jam ngritur në detyrë, por ka shumë hapa të tjerë që mund të bëj për të arritur qëllimet e karrierës sime”.

#relaksohu

Pra, herën tjetër, kur jeni gati të shpërtheni, thërrisni trurin tuaj të paraveprimit për t’ju ndihmuar të qëndroni në bllokun e nisjes. Edhe kur përvojat pozitive i tejkalojnë ato negative, mund të ndihet sikur jeta juaj është e mbushur me shumë ngjarje negative që ju bëjnë të ndjeheni në buzë të greminës, pesimiste dhe të zymtë. Çështja kryesore është të shikoni anën positive në situatat e pakëndshme dhe të vini re dhe të shijoni rezultatet pozitive në mënyrë që të keni një perspektivë të ekuilibruar. Pasi të keni kuptuar se gjërat zakonisht nuk janë aq të këqija sa truri juaj i hardhucës i regjistron ato, ju mund të merrni frymë, të tërhiqeni nga streset dhe të shpresoni që të relaksoheni. Ju nuk duhet të shikoni përmes syzeve me ngjyrë rozë. Por, duke sjellur qëllimisht korteksin tuaj paraballor në situata kërcënuese, krijoni një jetë më të qetë brenda dhe jashtë.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CLOSE
CLOSE
logo-madam-mapo-png-e  mapo1   revista-mapo
¤